02. prosinac 2018

Hrvatska u europski proračun vraća više milijuna eura zbog nepoštivanja ugovora?!

Hrvatska bi zbog kašnjenja projekta, na nizinskoj pruzi od Zagreba do Rijeke, u europski proračun mogla vratiti više milijuna eura.

Punih šest i pol godina prošlo je od kada je sklopljen ugovor za izgradnju projektne dokumentacije za novu dvokolosiječnu prugu na dionici Goljak-Skradnik, jednu od dionica na prometnom pravcu Zagreb-Rijeka. Opsežan posao izrade projektne dokumentacije trebao je biti zgotovljen u roku od 3,5 godine, odnosno do siječnja 2016. godine.

Uskoro će se napuniti tri godine od isteka roka za izradu projekta kojeg još nema i koji je financiran iz pretpristupnog IPA instrumenta.

S obzirom na to da projekta nema, tako bi i sredstva dodijeljena za njega trebala biti vraćena. Prema neslužbenim informacijama, riječ je o najmanje tri milijuna eura.

Još u srpnju 2012. godine sklopljen je IPA ugovor s poljskom tvrtkom URS Polska u konzorciju s tvrtkom URS Infrastructure and Environment UK Limited za posao ukupne vrijednosti 9,1 milijun eura, pri čemu se 85 posto tog troška ili 7,735 milijuna eura financira iz pretpristupnog instrumenta IPA, a preostalih 15 posto iz nacionalnog proračuna. U rujnu te 2012. godine započeo je rad na projektu, a u periodu od 42 mjeseca koliko je po ugovoru trebao trajati, valjalo je izraditi – idejni projekt za izgradnju nove dvokolosiječne pruge Goljak-Skradnik, povezivanje željezničke pruge Karlovac-Belaj i povezivanje kolodvora Skradnik s postojećim prugama kao i glavni projekt, ishoditi građevinsku dozvolu za izgradnju nove dvokolosiječne pruge te izraditi studiju izvedivosti, analizu troškova i koristi, izvještaj o utjecaju na okoliš, nacrt prijave za kapitalne projekte i nacrt natječajne dokumentacije, piše Novi list.

Nije to jedini problem s kašnjenjima HŽ Infrastrukture. Tako su odavno kašnjenja evidentirana na projektu Dugo Selo- Križevci, a zbog kašnjenja tog velikog infrastrukturnog projekta niti pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, koja je izgrađena i na kojoj se ispravljaju tehnički problemi, neće biti u punom pogonu, već će putnici dok god se ne dovrši dionica Dugo Selo-Križevci presjedati.

Inicijalni izvor podatakaNovi list
InstitucijaHŽ Infrastruktura
Težinski indeksVelika muljaža koju birači ne vole („Lopovi jedni!“)
Linkovi

Hž Infrastruktura




Komentar tjedna

Članovi moje obitelji jesu zaposleni, ali ja ni na koji način nisam utjecao na njihovo zapošljavanje u javnim ili gradskim institucijama. Takve tvrdnje dolaze kao posljedica pokušaja udara sportsko-kriminalnog miljea.

Boris Peranović / tajnik daruvarskog HDZ-a