02. prosinac 2018

Hrvatska u europski proračun vraća više milijuna eura zbog nepoštivanja ugovora?!

Hrvatska bi zbog kašnjenja projekta, na nizinskoj pruzi od Zagreba do Rijeke, u europski proračun mogla vratiti više milijuna eura.

Punih šest i pol godina prošlo je od kada je sklopljen ugovor za izgradnju projektne dokumentacije za novu dvokolosiječnu prugu na dionici Goljak-Skradnik, jednu od dionica na prometnom pravcu Zagreb-Rijeka. Opsežan posao izrade projektne dokumentacije trebao je biti zgotovljen u roku od 3,5 godine, odnosno do siječnja 2016. godine.

Uskoro će se napuniti tri godine od isteka roka za izradu projekta kojeg još nema i koji je financiran iz pretpristupnog IPA instrumenta.

S obzirom na to da projekta nema, tako bi i sredstva dodijeljena za njega trebala biti vraćena. Prema neslužbenim informacijama, riječ je o najmanje tri milijuna eura.

Još u srpnju 2012. godine sklopljen je IPA ugovor s poljskom tvrtkom URS Polska u konzorciju s tvrtkom URS Infrastructure and Environment UK Limited za posao ukupne vrijednosti 9,1 milijun eura, pri čemu se 85 posto tog troška ili 7,735 milijuna eura financira iz pretpristupnog instrumenta IPA, a preostalih 15 posto iz nacionalnog proračuna. U rujnu te 2012. godine započeo je rad na projektu, a u periodu od 42 mjeseca koliko je po ugovoru trebao trajati, valjalo je izraditi – idejni projekt za izgradnju nove dvokolosiječne pruge Goljak-Skradnik, povezivanje željezničke pruge Karlovac-Belaj i povezivanje kolodvora Skradnik s postojećim prugama kao i glavni projekt, ishoditi građevinsku dozvolu za izgradnju nove dvokolosiječne pruge te izraditi studiju izvedivosti, analizu troškova i koristi, izvještaj o utjecaju na okoliš, nacrt prijave za kapitalne projekte i nacrt natječajne dokumentacije, piše Novi list.

Nije to jedini problem s kašnjenjima HŽ Infrastrukture. Tako su odavno kašnjenja evidentirana na projektu Dugo Selo- Križevci, a zbog kašnjenja tog velikog infrastrukturnog projekta niti pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, koja je izgrađena i na kojoj se ispravljaju tehnički problemi, neće biti u punom pogonu, već će putnici dok god se ne dovrši dionica Dugo Selo-Križevci presjedati.

Inicijalni izvor podatakaNovi list
InstitucijaHŽ Infrastruktura
Težinski indeksVelika muljaža koju birači ne vole („Lopovi jedni!“)
Linkovi

Hž Infrastruktura